Boktips!
Letar efter en bok med recept för viktminskning enligt lchf. Hittade denna https://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113038052&
är den att rekomendera?
Finns det fler?
LCHF-kost är i sig viktreglerande, så om du följer den kostrekommendationen, så går du nog ned i vikt. Spelar nog ingen större roll vilken LCHF-bok du går efter.
/Désirée
Det finns hur många böcker som helst om LCHF, både kokböcker med många olika inriktningar, och goda råd för nybörjare. Kolhydrater.ifokus har en flik för boktips, men jag tror det är mycket som inte finns med där.
Klara Desser skriver på kostradgivarna.se; du kan ju titta där för att kanske få en uppfattning om boken. Jag har inte sett den, så jag kan inget säga.
Jag tycker du ska kolla på närmaste bibliotek vad de har för lchf-böcker. Jag brukar låna böcker och helst provlaga några recept innan jag köper kokböcker, så jag ser om jag trivs med den.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Åh,vilket bra tips. Låna kokboken först. Så långt har jag aldrig tänkt ;)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Psst man kan också låna en hel del böcker som e-böcker ifall man har en padda 
/Désirée
Eller annan bekväm enhet att läsa på. Maken har en samsung galaxy note2 den funkar bra för honom :D
//Ida
Nu har jag köpt hem 3 böcker. Ett impulsköp att alla 3 kom med i varukorgen men snokat i 2 stycken innan jag slog in dem i julklappaspapper som en julklapp till mig själv :D Dom verkade jättebra! Stod nyss och gjorde köttbullar ur ena boken och bladgrönsaker med frukt och bär mixat till en morgon och mellanmålsdrink. Jättegott!
Böckerna heter:
- Att gå ner i vikt med LCHF - Jätteroliga recept på drinkar, tips på bra böcker och en överblick på hur man äter efter sin blodgrupp.
- Träning med LCHF
- LCHF husmanskost - köttbullatrna blev SUPERgoda!
efter jul ska jag läsa igenom dem och pröva recepten i böckerna skulle jag ändra mig blir det ju inte värre än att försöka sälja dem. Men tror alla tre kommer till god användning och tar en fin plats i hyllan :D
Uppdaterar med info med tiden om någon skulle vilja ha lite mer info om böckerna :)

Kostdoktorn har skrivit en som heter Matrevolutionen. Där får du information om hur och varför det fungerar, om du vill fördjupa dig lite.
Kolhydrater i Fokus är en LCHFsajt om du vill ha mer tips. Det är inte alla som gillar att det blir för mycket fett på mer allmäna kostsajter, och det kan jag till viss del förstå.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Fett är helt ok, om det är av god kvalité och utan tillsatser ;) Men det måste finnas utrymme för att det inte passar alla och att vissa (tex jag själv) mår bäst på vegan-mat. Eller blandkost, eller något annat sätt att äta. I min värld är LCHF och dess kusiner lösningen för många, eller på mångas problem. Ingen mår bra på raffinerade kolhydrater. Men det måste finnas utrymme för alla, utan dömmmanden. Det tycker jag att medlemmarna här på sajten är duktiga på! :) så det tackar jag för, och ser fram emot att det så förblir.
//Ida
Mumsade nyss i mig kyckling grön curry från boken gå ner i vikt med LCHF. Fanns på´sidan 71. Fysatan *ursäkta* så gott det blev! La på lite extra curry dock så blev en aning starkare än enligt receptet. Mycket lyckat! Hittills har alla recept jag prövat varit mycket goda men denna var speciellt god :D Mycket asiatiska recept som verkar riktigt goda i denna bok.