Kost för sköldkörteln
Vad menas med antikroppar mot sköldkörteln? Kan du föklara lite närmare?

Tyvärr så har jag ingen aning om vad det är.
Jag har googleat en hel del och det verkar som att vissa kan slippa Levaxin om de äter si eller så. Men det verkar vara ganska olika hur de äter 
Fick diagnosen i samband med ett besök på sjukhuset i ett annat ärende, så jag ska få remiss till Vårdcentralen för att prata mer om detta.
Det är en vanlig orsak till hypotyreos, underfunktion. Antikroppar mot sköldkörtel ger en inflammation som förstör körtelvävnad.
Man vet att gliadin i gluten kan utlösa autoimuna sjukdomar hos personer med glutenallergi. Detsamma tycks gälla för mjölkprotein för personer med mjölkproteinallergi. Det kan också bero på bakeriehärdar, tungmetaller och andra gifter
Vad som kan vara värt att utesluta ur kosten är alltså gluten, mjölk och socker. Bra att äte en GI kost.
Viktigt med mkt näring så som selen, C-vitamin och magnesium.
Ok, då vet jag.

Jag har ätit Levaxin sen mitten på nittiotalet.. När jag började med LCHF så halverade jag levaxindosen, och som vegan så kunde jag sluta helt.
genom att äta mat som är inflammationshämmande, minskade antikropparna mot sköldkörteln, och så sparkade den igång igen. 
Fick senare starta igen, på lågdos, eftersom jag gått upp i kortisondos.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag äter mycket mer grönsaker,svamp och fisk! Tror också att veganmat är det allra bästa! Passar mig för pasta,ris och potatis ,det får mig att bli trött. Bröd bara i bland helst knäckebröd. får jag sötsug så blir det citrusfrukter. Har hållt på så sedan nyår och känner mig mycket piggare. Det ska bli spännande att se om värdena blivit bättre. Jag äter Levaxin men det skulle vara skönt att slippa.
För första gg sedan sjukdomen startade har kilona börjat minska.
Kaffe kan jag inte leva utan,nån måtta får det vara;)
#7 ja, man måste ju ha ett liv att njuta av också? ;) avstår inte heller kaffet :D
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Nu blandar jag mig i… 
tror inte veganmat är bra per see eller vad det heter. För en del kanske det kan vara det troligen…. Ida kan vara en sådan fantastisk skapelse!
Men jag tror på att få i sig en allmänkost = en himla massa näringsämnen vetenskapen inte har upptäckt än… = lite problem ibland… :-)
Kaffe KAN vara nyttigt oxå !
Medarbeterare på Kost
Äter levaxin mot underfunktion sen några månader tillbaka. Äter LCHF nu och läst att det tydlingen skall vara riktigt krut för ämnesomsättningen med mindre andel kolhydrater. Behöver ju inte vara LCHF men att misnka intaget kolhydrater kan vara en bra idé om du vill undvika levaxin eller så låg dos som möjligt.
Hört att kokosfett skall sätta fyr i hörnen, tillskott eller kost som innehåller A,B,D vitamin och zink blandannat har jag för mig ska vara till hjälp. Har inte allt jag hört i huvudet men har en del som svarat på min tråd här på kost iFokus "Bra för ämnesomsättingen" om det kan vara till någon hjälp ^^