Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 3359 ggr
krimskrams
2013-01-29 16:59
0

Vetegräspulver

Någon som har erfaranhet av att ta tillskott som vetegräspulver?

Anterrabae
2013-01-29 18:26
0

Nej tyvärr inte jag.. Hoppas någon annan kan svara :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

chilisalsa
2013-01-29 18:41
1

Vad ska det vara bra för ?

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
2013-01-29 18:51
1

Vetegräs är extremt näringstätt, fullsmockat med enzymer, vitaminer och mineraler och det där levande som gör groddar och rawfood så speciellt. En huvudorsak till att jag inte testat är att jag under många år inte tålde vete alls. I någon form. Vetegräs är groddar och delvis uppvuxen vete. jag tror att man har större nytta av det om man gror det själv ;) Gent emot pulver. Men pulvret kanske är en bra test på hur man mår av det om inte annat.

//Ida

krimskrams
2013-01-29 23:42
1

Det är klart att man skulle ha meras nytta av om man gror det själv, men tydligen behöver man nån speciell press då åxå för att få ut saften ut bladen…så kanske man borde testa först med pulver, för att se om det alls är värt nånting…

Anterrabae
2013-01-30 01:37
1

Jo det var så jag tänkte också. :)

//Ida

Bjornen
2013-02-06 07:53
2

Varför ska man konstra till allting. Varje process eller behandling minskar innehållet av nyttiga ämnen och dessutom ökas matsvinnet. Det är endast födoämnen som innehåller giftiga ämnen som man ska tolerera onödig behandling, som oskadliggör de giftiga ämnena.

alaura
2013-02-09 07:36
1

Tips är korngräs! Det e också extremt nyttigt. Läs om de på nätet! Jag har använt det sista halvåret. De gör kroppen mer basisk vilket e bra för alla då vi äter mkt produkter som gör kroppen sur. de som äter rawfood kanske inte behöver detta pulver. Har du sura uppstötningar, ont i magen/spänd, så dricker du lite korngräs så blir allt bra. Då pratar vi magsäcken, ej vid mensvärk.