Egen kryddning till dipsås
Jag använder mycket dipsåser till både lunch och middag. Då har jag antingen gräddfil eller lättkvarg som bas och rör sedan bara i en färdig kryddmix (OLW/Estrella). Då dessa innehåller mycker socker o.s.v. så tänkte jag höra om ni har några egna goda kryddningar man gör själv och isf vad ni då använder för kryddor? och skriv gärna vad ni anser det passar till, t.ex. fisk, kyckling, sallad o.s.v.
En variant som jag gillar är helt enkelt att blanda creme fraische med färdig tacosås på burk. Blir himla smarrigt. (Dock ingen kryddblandning…). Enkelt är det iaf.
Passar bra till allt grillat. Eller till kyckling och kött.
Tack för tipset! Det lät gott, får jag testa :)
Jag brukar göra en vitlökssås. Jag blandar gräddfil, krossad vitlök, pressad citron, timjan, svartpeppar och salt. Den passar till allt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har en där jag mosar ner fetaost i yoghurt och kryddar med olivolja, oregano och svartpeppar. Eller att blanda i sweet chilisås i gräddfil/crème fraîche/yoghurt. Iofs ganska sött, men hyfsat rent i alla fall. Sen är det jättegott att byta hälften av gräddfilen mot keso och tillsätta en finhackad gul lök i en vanlig hemmagjord vitlökssås. Guacamole är lätt och gott.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade