Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 4145 ggr
Mitralis
0

Kost för lymfrensning

Jag undrar om det är någon här som har några tips om vad man kan äta som är bra för lymfan.

[Mairah]
0

Nej du. Detta var nytt för mig. Ska bli intressant att få höra om.

Anterrabae
0

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Halvdansken
0

Varför ska man rensa lymfan?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anterrabae
1

Lymfan är ju det organ som tar hand om de gifter och infektioner som är giftigare än att levern tar dem. Har man gått på mycket mediciner, varit mycket sjuk så kan lymfan bli tjockflytande typ och svårcirkulerad. Då blir man lättare sjuk och känner sig som regel trött och hängig, med en trög känsla i kroppen. Genom att rena den och få den att cirkulera bättre så mår man generellt bättre får bättre omsättning på näring och vätska och samlar inte vatten som många gör. När min lymfa stannar, eller blir "överfull" får jag tryck i huvudet, migrän och går med en känsla av ett stasband/spänband om halsen. Mycket otrevligt.

//Ida

RobinEH
2

Finns det något som helst stöd för "lymfrening" och dess metoder? 

Tycker det låter som ännu ett detoxpåhitt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Anterrabae
3

Tja. jag nöjer ju mig gärna med mina egna erfarenheter som belägg för mig. Och jag vet att jag mår bättre när min lymfa funkar som den ska. Och jag känner tydligt i kroppen när den inte gör det. 🙂 man får helt enkelt kolla och se vad som funkar för en själv.

Sen är detox generellt inte påhitt och humbug i min värld heller 😉 Utan riktig och välplacerad detox skulle jag nog inte levt idag..

//Ida