Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 4027 ggr
Mitralis
1

Huskurer

Har du några huskurer som du vill dela med dej av? Glad

Mitralis
2

Katrinplommon/juice, kiwi, päron, messmör, pepparkakor, mandariner och fett ska fungera för att få fart på tillfälligt hårda magar i alla fall.

Maria
2

Ingefära är bra mot illamående och åksjukaGlad

/Maria

DesK
2

#2 Ja och det funkar finfint för många Glad

För att mota Olle i grind i förkylningstider är det bra att äta mycket rå lök och vitlök. Om man redan är förkyld hjälper varm mjölk med finhackad vitlök och honung, det låter inte så gott men man vänjer sig och det gör väldans gott Glad Om man inte tål mjölk kan man ta varmt te eller vin istället för mjölk.

/Désirée

storost
3

Peppermyntate och kamomilte är jättebra, när man har mag-tarm problem.

Ringblommsalva är bra mot torra händer.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Anterrabae
1

Vilken trevlig tråd, den puttar vi :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

citytjejen
3

En urvriden kamomilltepåse är jättebra för att få bort vaglar med. Lägg den på ögat och låt vara i en halvtimme, vageln är borta nästa dag.

/Christina

Anterrabae
3

Härligt! Kamomillte och några droppar bergamottolja i ett hett bad lindrar smärtan vid UVI, fantastiskt effektivt.

//Ida

citytjejen
2

#7 Det var ett bra tips mot UVI! Har även testat att bada med såpa i vattnet och det lindrade faktiskt det onda och obehagliga.

/Christina

Anterrabae
2

Det tar ju inte ut infektionen, då får man dricka teet :) pepparmynta och groblad hjälper också förutom kamomillte. Sen är det klassiska tranbär och lingon, samt annat surt och massor med vätska. Men mot smärta och svid. Min dotter får väldans ont när hon drabbas, då är detta ett bra komplement. Dessutom blir hon ju ren, så bakterierna som man kan komma åt kan sköljas bort.. Eller hur jag ska säga ;)

//Ida

Namiko
2

#6 Saliv är också väldigt effektivt, bara att he lite på vageln så försvinner den också till nästa dag. Så slipper man sitta en halvtimme med en tepåse på ögat.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

citytjejen
2

¨#10 Åh, det visste jag inte! Väldigt praktiskt!

/Christina

chilisalsa
1

Det går ju flera serier på SVT nu som repriseras nu…

T.ex Örtskolan http://www.svt.se/ortskolan/se-program/17-2-20-55?autostart=true

Hennes hemsida http://www.isdimma.se/index.htm 

Likaså det danska "örter, naturens eget apotek"  med Rikke Goerlich som inte finns på play… avkok på rölleka och riven morot ska tydligen vara bra mot finnar som ansiktsmask…

Medarbeterare på Kost