Flytande näring
Hejsan. Min bror på 16 år har råkat ut för en skada, vilket innebär att han under två veckors tid bara får äta sånt han kan få i sig med sugrör. Detta betyder att han änsålänge äter soppa till frukost, lunch och middag.
Är det någon som har tips på olika soppor man kan göra, eller annat han kan få i sig? Typ någon slags näringsdryck.
Smoothies är ju en toppen frukost! Jag har i både lite frön och fiberhavregryn vilket gör det både näringsrikt och mättande.
Smoothies/milkshakes är ju alltid gott också, även om det kanske inte är mat🙂 Kolla vad som finns hemma och mixa frukt, bär, yoghurt, mjölk etc.

Mvh Stephanie 

Smoothies var ett bra förslag till frukost och mellanmål, tack så mycket!

Nypon och blåbärssoppa
samt alla andra typer av soppor som finns
tomatsoppa
potatis och purjolöksoppa
mixad fisksoppa
mm
samt olika typer av buljonger

Koka eran egen buljong till honom. Det är gott, är bra sälta, och är rysligt nyttigt. Observera att det inte har någonting med köpt buljong att göra… det är helt väsensskilt. Så länge får jag hänvisa till en gammal KiF-tråd som OK även idag!!!
http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d7179dbb9cb46222d085676-buljong-for-nyfikna
Lycka till !
Medarbeterare på Kost
Jag flaggar också för hemkokt buljong! Det är få saker som är så läkande. Det har jag märkt av egen erfarenhet också.. :)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Koka valling kanske? Eller los mannagrynsgrot. Smaksatt med t.ex. kanel?
Vet inte om det är aktuellt längre, men förutom buljong och soppa så vill jag även slå ett slag för "äggmjölk". En naturlig fett- och proteindrink som kan smaksättas med kaffe, kakao, vanilj, el om man så vill kanske även bär.