Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 14571 ggr
rudyC
2013-04-28 01:06
0

Weight Loss

nån som testat det här inne ?

skall vara ett bantnings piller…

nån som hört talas om det ?

RobinEH
2013-04-28 10:07
6

Är det Weigh Loss Forte eller?

Här skrivs det bl.a.

"Dess egenskaper och effekter är häpnadsväckande: sänker kolesterol värdet, reglerar nivån av socker och fetter i kroppen, stärker kroppen, påskyndar regenerering och ökar energin, renar kroppen från gifter, hjälper till att reglera nivåerna av hormoner som ansvarar för en proper verkning och en väl fungerande kropp, innehållet av de kraftfulla antioxidanter kvarhåller cellernas maximala effektivitet."

Personligen så tappar jag allt förtroende när man använder sig av särskrivningar. Rent generellt så verkar produkten vara rent skitsnack till salu.

Sedan finns Allevo Weight Loss. Vilket är kapslar med kostfiber. Kostfibrerna är vattenlösliga och sväller upp i magen och tar upp plats. Det kommer gör i sin tur att din mage känns full. 

Vill du gå ner i vikt så är det en negativ energibalans som gäller. Har du ekonomin så kan du utan problem testa diverse preparat som utlovar resultat, ta inte deras ord på allvar dock.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

rudyC
2013-04-28 15:22
0

oki tack =)

DesK
2013-04-28 22:02
5

Sånna här produkter är lurendrejeri. Det enda som blir smalare av dem är den egna plånboken!

/Désirée

Fridaaaa
2013-04-29 18:30
6

Bantningspiller är inget att satsa på 🙂 Finns inga "mirakelpiller" för att gå ner i vikt, då skulle inte fetma/övervikt finnas idag 🙂

Bra kost, bra motion osv är mycket bättre 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RobinEH
2013-04-30 22:50
5

Nä, "mirakelpiller" i den form som många syftar på finns inte tillgängligt, i alla fall inte på den legala marknaden. Men ser vi till Allevos "Weight Loss" så består ju det av kapslar innehållande vattenlösliga kostfiber. Mer specifikt så är det glukomannan som kapslarna innehåller vilket kan svälla upp till 80ggr sin ursprungliga storlek. Eftersom just "bukfylla" har en effekt på mättnadskänslan vi upplever så har ju dessa tabletter viss anorektisk effekt, vilket skulle gagna många personer i behov av viktnedgång. 

Så visserligen utför tabletterna inga "mirakel" men jag ser inte hur dessa inte skulle vara ett bra tillskott för de som upplever svårigheter då de har viktminskning som mål.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Pauliine
2013-05-09 21:53
3

Vet inte om just den du skriver om… Men jag tar ett piller… Det är ganska nytt och heter better you fitnesskapslar.. Det innehåller grönt te, chili extrakt, peppar och lite andra "starka" grejer.. OCH de har ett alternativ med koffein, jag kör det innan konditionsträning om träningen syftar på fettförbränning, jag kan känna mig lite varmare i kroppen än vanligt och koffeinet gör att jag orkar mer..

Tabletter och kapslar kommer aldrig göra mirakel, där emot kan det tex öka på och hjälpa till kroppens egna funktioner.

Tja.. Denna eviga diskussion om det funkar eller inte, jag kommer köra på denna för det känns bra för mig.🙂

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Atropa
2013-05-26 20:54
0

sakta i backarna nu va!! går på lepigen x-stong och gått ner hela 11 kg sen april, UTAN att ändra min kost. saken med såna här piller är att man måste tänka på det när man slutar att börja ev träna eller ändra kost. för annars går man ju upp lika fort som man gick ner :P

chilisalsa
2013-05-26 21:41
3

#7 Snarare att man bör tänka på det innan man ens överväger liknande produkter. Nu har det där Weight Loss väl inget med t.ex lepigen att göra. Lepigen extra strong innehöll tidigare (och kanske idag köpt på nätet) efedrin vilket är läkemedelsklassat och alltså olagligt att köpa i Sverige utan recept. Synefrin som utvinns ur citrusfrukter kan vara lika farligt som Efedrin.

http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2007/Farliga-amnen-i-flera-bantningsmedel-pa-Internet/Ifragasatt-innehall-i-bantningsmedel-och-liknande-produkter/

http://www.viktvagvisaren.se/bantningsmedel/efedrin/

Medarbeterare på Kost

Atropa
2013-05-27 18:16
0

#8 men det funkar iaf, det var min poäng oavsett.

chilisalsa
2013-05-27 18:56
3

Jo vi har använt mycket som inte har varit hälsosamt i bantningspreparat som senare förbjudits förutom på recept för andra rent medicinska syften, amfetamin för att ta en tidigare vanlig substans i bantingspreparat… Det finns s.k. fettförbrännare som inte är farliga, men de har aldrig stor effekt, om de inte slår hårt mot den naturliga aptiten som faktiskt gör att det mesta av det man går ner beror på att man äter mindre energi…

Medarbeterare på Kost